Lycka

Det är många grejer som gör mig lycklig. Så är det nog för alla. Det finns många grejer som gör en ledsen och sårad med. Men det är inte lika roligt att tänka på. Något om gör mig glad är när barn säger roliga och gulliga saker.  Varför vet jag inte. Men på något sätt så känns det som om de är så härliga och ärliga. Som om de inte ljuger och viker undan från sanningen. De är rättfram. Därför blir jag glad av barn. De är sig själva.

På måndagar är jag alltid badmintontränare för en grupp på 20  små ungar. Jag har verkligen lärt mig av dem för man ser så tydligt att alla är olika och de gör sitt bästa ( för det mesta)

Man kommer ju ihåg hur det var att vara barn. Bekymmersfritt. Mamma och pappa var idolerna. och Madicken ed för den delen. När man såg på Astrid Lindgrens filmer så blev man glad:) Vardagen var enkel och trevlig. Därför blir jag också lycklig av barn. För man ser att de inte är lika grubblande som en själv. Det har det enkelt och glatt.

Tänk att bli barn igen. Går det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0