Money

I vår värld finns det några saker som vi är beroende av. Bland annat så är det pengar. Och kärlek så klart! Men det jag skulle nämna nu var pengadelen i alla fall. Samhället bygger på ekonomi. Så är det bara. Därför behöver jag pengar i sommar. Jag har rättare sagt en god möjlighet att tjäna pengar i sommar för då ska jag nämligen sommarjobba! :) Trevligt tycker jag. Nu är det ju inte på det sättet att jag fått värsta lyxjobbet till en lyxlön utan det är ett vanligt enkelt sommarjobb som går ut på att jag ska städa. Men ändå! Jag är jätteglad för det:) Alla i detta avlånga land är inte rika med en miljard kontakter så det kan få lyxjobb eller kanske till och med slippa jobb. De flesta är vanliga. Jag är vanlig.

Ett sommarjobb ger mig väldigt mycket. Det ger en som mig mycket större möjligheter till att få göra något häftigt som till exempel att åka iväg till Spanien.

Att tjäna några slantar känns helt enkelt inte helt fel;) Någon mer än mig som har chansen att sommarjobba?

Kommentarer
Postat av: Lina

svar: Ah, okej, :). Haft en bra dag annars ?

2008-04-08 @ 17:46:48
URL: http://higher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0