Övningsköra

Är man sexton så får man ju vissa privilegier. Till exempel så får man ju övningsköra. och köra kan ju kanske vara nödvändigt i framtiden. Någon gång kommer man tvingas att sätta sig bakom ratten för att få bilden att ta sig framåt. Fast ska man vara miljövänlig ( som jag försöker med när jag orkar) så är bussen bättre ju såklrt. I vilket fall så har jag i alla fall övningskört idag och det gick ju rätt bra tillslut. I helgen körde jag en hel del med fast då var det min mormors särbo som fick agera körlärare. idag fick pappa vara offer.

Han såg dödsförskräckt ut. Han satt och höll dörren i beredskapsställning så han eventuellt skulle ha en chans att hoppa ut om jag skulle köra på någon trevlig liten lastbil. För kör man vid ett industriområde så gör man. Men han överlevde. Och jag med till och med. Och någon lastbil körde jag inte in i. Jag mötte dock fem. Och sen mötte jag några andra övningskörare dessutom för det stället som jag körde vid idag är hela stans övningsköringsplats.



En sådan skylt har jag förresten sett i ett litet annat utförande. fast då stod det ''övningsgår'' och så var det som ett ryck på en bebiströja. Gulligt var det;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0