Varför?

Är en typisk svensk bortskämd? Alltså med grejer, prylar och ja ni fattar; materiella ting helt enkelt. man vill ha och man vill ha. Vissa shoppar mer än andra. En del har visserligen råd, andra inte. Behöver vi verkligen alla de grejerna? Jag lovar, man skulle överleva utan de där assnygga skorna eller den nyaste mobilen. Men för stunden vill man ha något nytt. Något som man blir glad över en liten stund. Jag kan ibland känna en konstig tomhet. Jag saknar något. Men vad? Att köpa en liten grej kan ibland göra situationen lite mindre tung. Ja! En ny grej har jag köpt nu, då blir jag väl också automatiskt ny? Lite ackrare än innan kanske?

åsikterna kring överdriven konsumtion är långt mer än de här. Just nu är jag bara trött så en tiometers uppsats tänker jag då inte orka skriva. Men har ni några tankar kring det så blir jag glad om jag år höra på dem och ta del av andras åsikter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0