Chokladskorpor.

Okej. Det måste ha stått fel i receptet. De skulle vara inne i 30-35 minuter men efter 20 var de brända.. aja.. Man kan skrapa bort det tunna svarta legret så blir det kanske okej. Men det luktade ljuvligt ett tag så jag tror de blir goda om man lyckas med dem..


( Jag )

Recept: ( fast jag hade varken nötter eller kaffepulver hemma så det struntade jag i.. )

Till ca 60 stycken:

5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl kakaopulver
2 tsk vaniljsocker
1 mk snabbkafffe
150 g margarin eller smör
2 dl strösocker
2 ägg
ca 2 dl grovt hackade valnötter

1. Sätt ugn på 200 grader. Blanda vetmjöl, bakpulver, vaniljsocker, kakaopulver och kaffepulver i en skål eller liknande.
2. Vispa smör och socker vitt och pösigt med elvisp. Tillsätt äggen ett i sände runder vispning.
3. blanda i de torra ingredienseran i äggsmeten tillsammans med nötterna. Arbeta ihop. Dela i fyra delar och rulla varje del lika lång som plåten ( 40 cm). Lägg på bakpappersklädd plåt.
4. Grädda i mitten av ugnen i 30-35 min´. Eventuellt något kortare! För mig gick det inte så kortare tid kan vara bra!

Lycka till!


( Jag )

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mumums!

fina bilder!

kram!

2008-08-07 @ 15:18:03
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0