Höst.

Nu känns det verkligen att hösten är på ingång. Det är mörkt. Och molningt. Och ganska kallt. I alla fall kallare än annars. Jag vill ha en stor tjock tröja på mig. Nu sitter jag här framför datorn med min windstopper men på något sätt vill man ha en sötare och finare. Typ en pippitröja:) Jag skulle kunna önska mig en sådan till när jag fyller år. Det gör jag ju faktiskt snart. Med hösten kommer dessutom alla grubblerier. Vad vill man med sitt liv? Läsa vidare sedan? Resa? Sova? Pyssla? Vad? Jag har så många tankar om allt och inget och var ska allt detta sluta egentligen? Det märker jag väl så småningom. Det är en del saker man vill hinna göra här i livet. Just nu vill jag att det ska gå bra i skolan, samtidigt som man vill att badmintonen ska fungera, alla vänner vill man hinna träffa, roliga saker vill man hitta på, pengar vill man tjäna så man kan hitta på roliga saker och helst ska man få allt detta att gå ihop med.

Jag är en äkta grubblare.


( Jag )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0