IKEA

IKEA är ett vacker place. Där finns allt möjligt till bra priser för fattiga mig. jag kommer ihåg när jag var liten och skulle köpa julklappar till släkten. När jag var liten hatade jag att shoppa kläder och skor och sånt och även att gå in på IKEA. ( de enda affärer jag uppskattade var djuraffärer och bokhandlar, gick alltid in i en sån affär om jag såg en) Men när jag och min  kompis skulle julhandla för massor med år sedan så kom hon på att vi kunde gå in på IKEA. Det var underbart. Jag hittade presenter till hela släkten därinne. Jag tror alla fick någon slags plastgrej till köket det året. Mamma en spagettslev, pappa en osthyvel, morfar en kapsylöppnare, farmor en smörkniv och mormor fick nog massor med plastburkar. Alltihop kostade sammanlagt ca 80 kronor. Ett riktigt klipp.

Nu när jag dessutom ska fixa till mitt nya rum har jag kollat in IKEAs katalog. Ett nytt skrivbord behöver jag, lite nya kuddar och kanske något tyg att hänga framför proppskåpet som är här. IKEA har allt enligt mig.



Den där lilla tjejen som var med i IKEA reklamen är förresten en gullig liten unge;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0