Känslig för lök

Har aldrig någonsin fått det minsta eksem eller varit överkänslig för något överhuvudtaget.

Men igår hände något skumt.

När jag var hos mormor och hon var i köket och jag i vardagsrummet ca 10 meter bort kände jag att det stack i ögonen. Så som det gör när man hackat lök. Ögonen började svida, klia och bli gråtmilda.
Jag hojtade ut till köket och frågade om mormor hackade lök. Hon svarade med att hur kunde jag gissa det?
Jag svarade som det var.

idag när vi skulle äta kött med lite lök började ögonen också bli som när man hackar lök. Men den har ju trots allt stekts och så! Knäppt..

kanske har jag fått känslighet för det efter i fredags när alla sprang omkring med lökar i högsta huggXD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0