svårt

Någon som någon känt att det är svårt att uppnå sina mål och planer?
Det har jag. Många gånger. man lovar något man vill följa och klara av och ändå är det så svårt. Varför är det så? Sätter man för höga mål eller har man för dålig karaktär?

Jag sätter jämt upp mål jag försöker klara av. ibland lyckas jag, ibland inte. Ofta sätter jag höga mål. Då klarar jag det inte och då blir jag besviken. Jag vill klara allt som 'alla andra' kan. Allt. Jag vill ha MVG på alla ämnen, vara bäst i världen på badminton, åtminstone vinna massor med tävlingar, jag vill var liiite smalare, hela tiden helt enkelt något bättre. Jag måste alltid ha något att styra min steg mot. Ett slags mål som jag vill följa. Något att nå, att sträva efter. Livet känns annars så meningslöst för mig. Men är det värt det? Att sätta upp höga mål som jag kanske inte klarar? Som jag blir besviken på att jag inte klarar?

Jag får inte ha för höga krav. Ibland har jag brytit ihop en liten stund av det. Kännt att jag haft press på mig. men inte av andra. Utan från mig själv.

Det är mig själv och ingen annan som är min värsta fiende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0