Testosteron?

En liten dagens fundering kommmer här nu. Eller egentligen kom jag på det igår men då var jag för seg för att orka blogga.

För någon vecka sen var det ett föredrag på skolan om skillnader mellan mäns och kvinnors hjärnor. Hon berättade även att kvinnor som ahr längre ringfingrar än pekfingrar har troligen fått testosteron i sig. igår fick jag för mig att jag skulle mäta dem och ringfingret var faktiskt längre på  båda händerna!

Har jag månne fått i mig testosteron då på något sätt?
Det skulle förklara varför jag kan vara alldeles för tävlingsinriktad och jämt vill ha rätt ibland. Det var en av de grejer som enligt forskaren var typiskt för män. Det kan ju vara så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0