Uppslukad

Min bror kan bli så där riktigt uppslukad av en bok när han läser. Det går inte att prata med honom på flera dagar om det är så att han fått tag på en bra bok.

Frågan är om inte jag är värre ibland. Nu ikväll har jag haft näsan nerkörd i boken hela tiden samtidigt som jag hjälpt både mamma och pappa med diverse olika grejer.

Läst klart har jag i vilket fall gjort nu. Det känns bra för då har jag det klart och slipper tänka på den något mer. aa förutom att jag ska göra en romananalys på den med då. Det är det värsta med böcker som man läser i samband med skolan. Man måste göra analyser på dem. Att hitta på grejer att skriva är ingen konst men att sätta ihop det på ett bra sätt och med allt rättstavat och i korrekt svenskt språk och allt det där är lurigare.

Alltid är det något som blir fel. Och jag med mina höga krav på mig själv vill inte ha några som helst fel. För det är felen som jag fastnar på och stör mig på. Inte på det som jag gjorde rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0