English, english,english...

Alla är olika på olika saker. Så är det. Och engelska är inte min grej. Vi fick en bok idag som vi ska hinna läsa ca 60 sidor i till på måndag. Läsa har jag inga problem med men sen gälle rdet ju att kunna förstå det också..
Det går, men det tar tid. I svenskan har vi också fått en bok, men den är så extremt seg så det lär ju ta cirka 3 år innan den är utläst. Ska vara klar om 4 veckor. Med lite snabb uträckning måsta jag läsa ca 14 sidor per dag om ajg ska hinna bli klar till dess. Inte så mycket i.o.f.s. Det ska gå!

Men tillbaka tilld et här med engelska! jag har som kanske någon märkt en längtan av det som kommer i framtiden och av att åka till andra ställen i världen.

Man behöver pengar. och man behöver kunna kommunicera. Engelska är viktigt helt enkelt. Man har tur om man lyckas stöta på en grek som kan svenska till exempel:P ( fast en gång träffade jag och min bror på en tysk som kunde svenska) Det var överraskande för oss båda om man säger så. Vi blev helt chockade.

Tyskland är förresten ett trevligt land. Speciellt sydtyskland med alla trevliga människor och de vackra alperna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0