Happy.

Rubriken är fel. Den borde ha varit ''sad''. Fast min kanin hette ju inte Sad. Han hette Happy. Hette. Han finns inte mer. och det är tomt. Så fruktansvärt tomt. Fem år blev han. Det var omöjligt att veta att han skulle vara död dagen därpå. Men det var han. När jag igår morse gick till hans bur för att ge honom mat ser jag att en liten dörr, som annars alltid är reglad, står öppen. Höet är utspritt och tussar av Happys päls ligger utspridda utanför. Något djur har varit där.

Senare på dagen hittar vår granne honom i en grop i deras trädgårdsland. Det ser ut som han sover. Men det gör han inte.

Jag är ledsom och tom. Det är inte rättvist mot Happy. Jag finner inga mer ord.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hade samma problem. min kanin Pelle dog och jag blev förkrossad.

det är synd att detta hände dej med! Det ska inte behöva hända någon alls.

2010-04-20 @ 17:48:22
Postat av: Anonym

jag hade samma problem. min kanin Pelle dog och jag blev förkrossad.

det är synd att detta hände dej med! Det ska inte behöva hända någon alls.

2010-04-20 @ 17:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0