Scones.

Idag har jag bakat scones. Det brödet är så gott. Speciellt när det är nybakat.

Recept: ( en kaka typ) ( Fast jag fyrdubblade det)

* 2,25 dl mjöl
* 1 tsk bakpulver
* 1/4 tsk salt
* 25 g margarin
* 1 dl mjölk

Blanda vetemjöl, bakpulver och salt. Blanda sedan i margarinet. Tillsätt sist mjölken. Tryck eller kavla ut degen till en rund kaka på en plåt med bakplåtspapper. Skåra kakan i fyra delar och nagga även brödet med en gaffel. Grädda i mitten av ugnen i tio minuter till med en temperatur på 250 grader.


på plåten före gräddningen var brödet väldigt degigt..

.. Men sedan blev det bättre.

Jag kände mig tvungen att dela det och äta direkt..


..för brödet är ju godast när det är nybakt.

Självklart bredde jag smör och marmelad på. :)


mmm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0