Skurna chokladsmåkakor.

Det var inte bara syltkyssar som jag gjorde igår. Det blev en sats med skurna chokladkakor med ;)

Recept: ca 60 stycken

* 200 g margarin eller smör
* 2.5 dl socker
* 5 dl vetemjöl
* 4 msk kakao
* 1 tsk vaniljsocker
* 1 tsk bakpulver
* 1 ägg
 
Till pensling och garnering:
* 1 ägg
* Pärlsocker

Blanda alla ingredienser till en deg. Dela i sex delar. Forma till rullar och lägg på bakpappersklädd plåt. Platta till rullarna något. Pensla med uppvispat ägg och strö på pärlsocker. Grädda mitt i ugnen till en temperatur på 200 grader i ca 15 minuter. När de sedan fortfarande är varma sär man dem i ca 2cm, breda, sneda bitar.


( Jag )


Kommentarer
Postat av: greta

måste bara berätta för dej att jag gör dom här kakorna typ hela tiden! har gjort det i ett par år nu och har alltid använt ditt recept utan att säga nåt! älskar dom! verkligen! bästa kakorna! tack!!!

2010-09-19 @ 18:19:57
URL: http://riskornvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0