Allra käraste broder

Jag har en bror. Tror jag nämnt det. Att ha syskon kan vara hur kul som helst. Ibland. Ibland är det påfrestande. Han är min ende bror och tre år yngre än mig.

Jag har alltid jämfört mig med honom. Eller rättare sagt, jag har jämfört mig på de punkter som han är bäst på och där jag har varit en medelmåtta i jämförelse. Dessa situationer uppkommer i ALLA typer av bollsporter. Han må vara liten men lite av ett bollgeni är han ibland. Och det gör att jag, som har hyfsat bollsinne, ses som urdållig.

Jag har dock blivit äldre nu. Har lärt mig att allt handlar ju inte om bollsport jämt. Det är bra att jag insett det.

Att ha ett syskon är ändå bra. Jag undrar också hur många gånger i sitt liv som man fått höra; Vad ni är lika varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0