It's raining.

Regn. Vad annars? Tur att man fått vara med om lite sol i alla fall.

Det man inte har det vill man ha. Regnar det så vill man ha sol. Är det för mycket sol vill man ha regn. Eller i alla fall ett kallare väder. Det är ofta på det viset att man gärna vill ha det man inte kan nå, eller åtminstone det som man för stunden inte har. Någon människa i världen som ej vill förändra något, ha det bättre, existerar nog inte. Det tror i alla fall inte jag. Det gäller mängder med saker; livssituation, utseende, förutsättningar, jobb, väder.. Alltid finns det något man vill förbättra. Kanske är det det som gör att människans villkor och förutsättningar förbättras( i alla fall på många ställen) i världen. Människan är envis och vill ständigt ha en bättre situation runt omkring sig.

En slags envishet som har påvisats på många sätt. Konsekvenserna har varit skilda. Men alltid vill man förändra. Åtmintone någonting. För känner man ingenting, då är man ett skal. Känner sig tom.

Så därför klagar jag på vädret. Jag klagar på att jag inte känner mig lika fin som de i min omgivning. Massor med grejer helt enkelt. På något sätt vill man förbättra. Göra någonting bra. Som är kul.


( jag )

snacka om o ha kul;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0