Sommarlov?

I praktiken har jag sommarlov nu. De enda lektionerna vi har kvar nu består av betygsnack. Det är sammanlagt två lekioner kvar. Tre av våra skoldagar som är kvar har vi ingenting. FY vad jobbigt. Ibland är det ansträngande att gå på gymnasiet.

En sak till ska lämnas in bara: och det är kemi. Blä för labrapporter alltså. Någon som håller med?

Annars känns livet i största allmänhet väldigt bra nu. Solen skiner. Skolan är nästan slut. Man har alla snälla vänner runt omkring sig. Hoppas hela sommaren blir bra. Det känns som om det här sommarlovet kan bli underbart bra. Jag hoppas det i alla fall. Sola ska jag göra. Så jag inte ser ut som en sockerbit längre efter lovet. Det vore ju lite pinsamt.

Nu ska jag nog sätta mig i solen en luten stund. Med en bra bok. Den är av Cate Cann i alla fall så den borde vara bra. Förra sommaren läste jag fyra böcker av henne och alla var underbara. Det var helt sjukt hur man kunde känna igen sig och sätta sig in i huvudpersonens situation. Såna böcker gillar jag skarpt.


( Jag )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0