bakning

idag var jag typ ledig. Alltså nästan. hade bara kör idag :) Det var kul men jag kom dessvärre en halvtimme för sent eftersom jag missuppfattat tiden... jaja.. Så kan det gå. När den långa skoldagen var slut vid tiotiden så tog jag mina ben och traskade ner till stan. Där beställde jag klipptid till nästa onsdag också lånade jag även böcker på biblioteket. Det fick bli två tyska böcker, en engelsk bok och en svensk bok. Jag vill bli bra på språk. Tycker det är kul att läsa böcker på andra språk. När det gäller tyskaböcker så är det dessutom en ursäkt för att läsa barnböcker med;) mohaha! Det blev nämligen två böcker av Astrid Lindgren. Jag älskar böckerna. Och filmerna.

klockan elva var jag hemma. jag åt lite och sprang sedan i skogen i ca två timmar. Var rastlös som bara den. Alla kalorier som jag sedan så väl förbrännt ersattes sedan med nya eftersom jag bakade och åt upp typ halva smeten. Så kan det gå. Dubbla citronkakor för övrigt var det som jag bakade. Mums! Jag lade ca 35 stycken av dem i en låda i kylskåpet.

Jag gick senare ner till stan. igen. Nu för att se baltåget. Alla som går ur trean har chans att gå på bal och då brukar de gå från rådhuset till hotellet. Det får alla se. Vad vackra klänningar alla hade!

Film blev det sedan. Bluberry nights eller något sådant hette den. Bra men seg var den.

Nyligen kom jag hem och upptäckte då att bara tio av mina citronkakor fanns kvar. Min familj måste onekligen ha gillat dem medan jag var borta.. hehe..

Nu är jag sugen på att baka något mer snart! Det är kul ju! :) Om det blir bra.. Skull vilja testa att baka de fina modekakorna som alla pratar om. Jag menar cupcakes såklart. Många av dem ser så himla fina ut!

Det vill jag prova.


( sarahscandies.com )

Fina små saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0