Godnatt!

nu ska jag snart nana. Börjar i och för sent imorgon men gillar ändå att vakna tidigt så man känner att man kan hinna göra massor med saker före skolan börjar. Till exempel behöver jag läsa kemi.

Ibland känner jag att jag vill satsa järnet på skolan. Ibland känner man sig inte riktigt lika taggad. Jag är skoltrött nu. Som bara den. Men jag vet att jag kommer få ångest om jag inte får det betyg jag vill ha. Den största fienden för mig är jag själv. jag sätter för höga krav. Blir aldrig nöjd. Tillåter mig inte att bli nöjd utan hela tiden kan någonting vara bättre enligt min knäppa hjärna. Tillvaron ska vara perfekt. Lyckas den bli det är den för perfekt och det är inte heller perfekt. När blir jag nöjd. När känner jag ro. kan inte vila. För då är jag ju lat. Om jag gör någonting hade jag ändå kunnat göra det bättre. Inlämningen kunde varit bättre. matchen jag vann kunde ha vunnits med större siffror.

hela tiden fel. Bli bättre, bli bättre.

på allt dessutom.

Hur lyckas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0