Konsten att välja


( Jag )

varje dag är man med om dem. att få gå åt olika håll. blandat med olika känslor. Vad är rätt? Vad är fel? Konsekvenser? hela tiden.

Val. möjligheter. valmöjligheter.

Det kan vara lätt. Det kan vara svårt. Att välja. Kanske blir det bra. Eller inte. Långsiktig bra konsekvens? eller tvärtom. Extra viktigt några gånger i ens liv. att välja mellan olika saker. Hur kommer det påverka ens liv?

För mer än ett år sedan gjorde jag ett val och vågade släppa loss mina känslor. Det är inte ofta jag gör det. Det är inte ofta jag rubbar på att jag ofta är instängd i mig själv. jag vågade den gången. och det blev bra.

Vissa val har man ångrat för stunden. Sedan har det blivit bra tillslut ändå. Har alla valmöjligheter påverkat hur jag är idag? Kunde jag ha varit på något annat sätt? Andra vänner? andra intressen? Spola tillbaka tiden kan vara svårt. Omöjligt  nuläget. Ibland önskar man att det var möjligt.

Att välja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0