kväll

Så var det kväll. Det innebär i princip att dagen är stund. Jag ska lära mig en sak. Att leva i nuet. Försöka vara stilla, andas ett tag. Ta det lugnt. jag tror alla borde göra det. Litegrann i alla fall. Så mycket som man själv känner är bra för en. Alla är ju olika. Jag vill ruta in. Ha förklaringar på allt. Se klart. Bra ibland. Men inte alltid. Jag längtar just nu på att något trevligt ska hända. Typ att min M kommer instudsande in i mitt hus. Det vore trevligt. Jag vill alltid att någonting ska hända. Att tiden ska gå framåt. Någonting ska bli klart, ta slut, börja. Ni förstår. Någon slags rastlöshet på något sätt.

Som om myror kryper i hela kroppen och man inte vet vart man ska ta vägen. En del saker hjälper mot det i mitt fall. Jag kan träna. Eller sy. Eller baka. Eller något annat som gör att jag koncentrerar mig på det jag håller på med. Det behöver min hjärna. Någonting att arbeta med.


( Jag )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0