Strykande åtgång

Före jag gick och tränade hade jag bakat muffins. 13 stcken eller något. En tog jag. När jagkom hem...



( Jag )

Slut var dom. Kvar låg bara papper. Det var ju snällt :P

jaja.. Onekligen måste receptet varit bra. Fast att det varken var godis, choklad eller nötter i. men det gick visst att äta ändå.

16 stycken

* 50 g margarin
* 2.5 dl vetemjöl
* 2 tsk bakpulver
* 2 ägg
* 1.5 dl socker
* 0.5 dl vatten

+ vaniljsocker eller kakao beroende på vilken smak och färg man vill ha på kakorna.

1. Sätt ugn på 225 grader
2. smält margarin och låt svalna.
3. Blanda torra ingredienser på en tallrik. ( mjöl, bakpulver,vanilsocker/ kakao)
4. vispa ägg och socker och blanda sedan i de torra ingredienserna.
5. blanda i vattnet i margarinet och blanda sedan samman det med resten.
6. Fyll muffinsformar till typ hälften och ställ sedan in plåten med allt i mitten av ugnen.

gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0