Agenda.

På samhällslektionen idag såg vi på agenda, debatten mellan de båda partiledarna för socaldemokraterna respektive moderaterna. Intressant får man ju säga. ibland är det monstruösa stora skillnader och det kan inte vara det lättaste att var politiker. Att alltid kunna ha svar på tal för att annars skämma ut sig. Dessutom ha BRA svar på tal. Kunnig, och duktig.

Jag tror inte jag skulla kunna bli det. I alla fall har jag nog inte den rätta attityden för det. Jag behöver lära mig att stå upp mer för saker och tänka efter vad jag tycker. Nu vinklar jag allt så fruktansvärt mycket och vinklar allting till olika perspektiv. I alla fall ibland. Det beror förresten på väldigt mycket tror jag..  I alla fall är det kul med samhäll för man får lära sig så väldigt mycket. Och intressanta saker. Saker som berör oss all. Även om inte alltid. jämt och ständigt tänker på dem. Samhällsläraren vi har är också en kul filur.. hehe.. Jag tror sammhällslärare är det. I alla fall om man räknar med att alla samhälllärare är som på vår skola. Fast man ska ju inte dra alla över en kam i och för sig. Det gör lite ont då. Också blir det jobbigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0