Dubbelmoral.

Varför den lilla vita pinnen på massor med posebilder. Den vita pinnen som ibland är släckt. Ibland tänd. Glöder kanske lite. Cancerpinnan ävan kallad. Cigg, godis, kärt barn har många namn. Och jag stör mig. För ska man försöka hindra fler att röka är det inte direkt bra budskap att assnygga människor ska stå i ännu coolare poser och som pricken över iet använda sig av en något ohälsosam accesoar. Det är inte direkt avskräckande bilder. Det är snygga bilder. Jag gillar det inte. Jag stör mig inte så jag är tvungen att gå och äta en banan i ren protest för att sedan kasta bananskalet på bilden med lite mos kvar, utan jag tycker bara det är dumt att redan osäkra personer ska influeras av bilderna. Klart som sjutton man blivit påverkad till tusen om man bara varit lite mer osäker.

Kan man inte kalla det för dubbelmoral? Att man självklart inte ska påverka ungdomar till att testa det. Dock lite svårt när alla dessa modebilder snurrar runt varenda unge som en getingsvärm kring en magnumglass, ungefär. Man påverkas av bilder. Av det man ser, av intryck och vad '' alla andra'' gör. Okej, jag kan förstå att många röker, det är ju inte direkt så att man är unik om man gör det. Men jag skulle aldrig göra det själv. Inte ens testa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0