ECCO.

Nu tror ni att det blir ett slags modeinlägg här. Med skor. Därav ecco. Jag stavade tyvärr fel! Vilket innebär att jag menar eco istället. Tänker nämligen ungefär en miljard tankar om olika saker som har med miljön att göra. Egentligen var det inte alls det som var min mening med den här kvällen vid datorn utan jag hade tänkt söka efter listor på billiga livsmedel. Det är nämligen sånt jag gör när jag får lust med det. Jag är en matnörd helt enkelt. Men nej, nu kommer jag av mig från ämnet här lite.. Det jag egentligen skulle säga var ju att jag blir så, rent utsagt jävligt förvirrad, av alla dessa diskussioner om vad som är bra och inte för miljön. Man trodde ju att flaskvatten ej var bra. Men enligt värsta expertrapporten jag läste tidigare visade det sig att det gjorde ingen märkbar skillnad för miljön. Istället är det ännu större saker man måste ändra på i sitt beteende än att bara ändra sina matvanor.
   Apropå det här med matvaror så är förresten inte kött det bästa, främst nötkött. Köttproduktionen står för mer koldioxidutsläpp än vad hela transportsektorn gör. Fast det visste jag egentligen sedan tidigare. Sök på köttkonsumtion på google. Ni kommer få se det med egna ögon där.
   Eftersom jag inte bara är godtrogen och naiv utan även lättlurad med så kan jag inte riktigt ställa mig på någon sida när det gäller en sida som hette klimatfakta. Enligt den sidan ska man knappt få skaffa barn längre. Helst ska man undvika att jobba också, för med pengar kommer konsumtion, med konsumtion utsläpp. Är det den brutala sanningen? Jag kan dock trösta er med att utnyttjandet sig av tjänster skulle vara mer okej. Och nöjen som inte innefattar konsumtion i samma utsträckning som shopping.
 Dagens slutsats för idag blir därmed; Se på mer bio!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0