IKEA.

Där har jag varit idag. På IKEA alltså. Shoppinggalna perosner som är extremt sugna på att spendera sina penagar på den nya mattan LULLIGULL eller vad den nu kan heta. I alla fall var det mängder med folk där. Små folk, runda folk, andra folk, jag, med flera. Och en massa blommor i golvet. Som försvann när man gick på dem fanns precis utanför kassan. Ni som har varit på IKEA i Jönköping vet vad jag menar. Ni andra; jag uppmanar er att åka dit för blommorna var coola.

Nu har jag lust att göra om mitt rum. Det är nämligen så friktansvärt tråkigt. Jag gäspar varje gång jag går in i det, det kan ju i och för sig också bero på att jag oftast går in där på kvällen när jag hålle rpå och somnar men ändå..


Jag var i vilket fall på IKEA idag. Bara så ni vet.


Jag köpte en kokbok där också. Igen. Eller, det var inte andra gången jag köpte n kokbok just på IKEA men överhuvudtaget så köper jag jämt en kokbok så länge den kostar under 50 enkronor. Den här kostade 98 femtioöringar. Alltså helt okej. Medelhavsmat. Blir säkert kanon.


Jag samlar typ på kokböcker. Det bara blir så. Har säkert elva stycken nu. Och då har jag räknat me den jag, tillsammans med min klass, gjorde i ettan. Alla skulle bidra med ett recept var. Jag skrev receptet med NEGERBOLar. Här snackar vi noll stavningsrätt, blandade stora och små bokstäver och noll förkortningar. DeSILiiiTter is the shit. Ungefär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0