Man slutar aldrig att förundras.

hela tiden finns det någonting som man upptäcker. Jag förundras ofta. Nästan jämt. Nej men, kan man räkna ut hastigheten genom ett accelerationsdiagram! ( fysikprov imorgon), hade jag den här funktionen på kameran och jaha, fanns det indianer i storstäder ( asfaltsindianer syftar jag på nu )

Alltid är det någonting. Jag lovar. Att öppna ögonen är ide' . Verkligen spärra upp dem så de kan fyllas med frisk vår- nej jag menar höstluft. Sedan är det bara att kolla, att glo på allt. Det finns saker att se. Ligger man på gräset kan man se hur många grässkiftningar som finns. Det är många kan jag lova. Det är hur kul som helst att ligga i gräset och glo. Helst ska man ha med sig en påse malaco truly med sig, för de är ju så nyttiga. Och färgglada. Perfekta kontraster till gräset.

För att inte tala om alla grupperingar som finns. Miljontals. I många kan man vara med i också. Det är ju perfekt. Då kan man engagera sig i alla som man håller med om. Man kan till exempel bli asfaltsindian. Det hade ju varit kul. Är man asfalstsindian pyser man ut luften ur stadsjeepar. Här snackar vi drastiska alternativ för att få politiken att engagera sig mer om miljön. Stadsjeepar är ju inte direkt polare med moder jord. Snarare med växthuseffekten.

Egentligen vet jag ju inte ett dugg om hur politikarbete går till angående miljön. Men så fruktansvärt, dunderbra kan det ju inte vara om många personer tar initiativet att släppa ut luft hur miljöförstörande monster eller?

Om man måste vara partisk, och varför inte utnyttja det när det ä tillåtet, så ställer jag mig på indianernas sida. Alla ideer är bra så länge de inte är fel. Och jag vill ha kvar ett bra klimat. För jag gillar att ligga på gräset och glo på Grönt gräs. I skiftande färger. Hur skulle det bli om klimatet ändras för mycket? Vem vat vad som händer då. Det är i alla fall inte totalt säkert att gräset skulle fortsätta vara grönt i alla fall. Om det ens finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0