Om kollen, igen.

Här sitter man. I ensamheten. Jag är mörk i sinnet. konstiga tankar. Drömde massa jobbigt i natt. Jag hatar att drömma. De får mig att känna mig illa till mods. I alla fall för det mesta. Blä.

Jag har varit på dop idag med. Det var ju kul i alla fall. Min syssling Ludvig som döptes är så himla gullig!

Mamma var en klant. Och jag med för den delen. Givetvis glömde jag kameran!! Och det gjorde mamma och morfar med. Typiskt alltså. Jag hade kunnat ta en hel del mysiga bilder. Mamma tog ändå priset. Hon glömde presenten. Klant där. Det ska dock tilläggas att vi åkte tidigare än vad som var planerat. Morfar undrade om vi ville åka tidigare så vi skulle kunna gå lite i affärer. Givetvis ville vi det. Det gjorde att vi kom i obalans. Rubbade på vår förra planering alltså. I alla fall så hittade jag lite grann som jag köpte. En mysig grå kofta från Race marine. Fast jag ska få den på min födelsedag.

Mamma glömde alltså presenten. Och köpte därmed en ny. En bok med rim och ramsor blev det. Jättesöt! På dopet senare visade det sig att en annan person köpt en liknande present som den mamma köpt från början. Tur att hon glömde den första hemma då. Det visade sig också att föräldrarna speciellt hade önskat sig böcker. Fast det visste vi inte om. Tur igen att mamma glömde presenten. För det blev ju bra till slut. Jag är också helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0