Så försvann du från mig igen.

jag talar om solen. Den har en tendens att försvinna. Eller om det är molnen som är i vägen. Whatever.

Nu var långhelgen slut. Snyft och stön svarar jag på det. Det hade varit med bara två veckors till lov eller så, så min slappa hjärna kan få återfå sin forna konsistens. Jag tror i alla fall att den får det av vila. När jag talade om mina lovdrömmar för min moder möttes jag av suckanden och ickesympatiska bemötanden. Men jag vet att i alla fall Rina skulle hålla med mig! Jarrå!

Så en långhelg har det varit. Och hur underbart sedan! Toppen! Jag måste ärligt säga att det var mycket med hjälp från mina goda vänner. Några stycken i antal men jag vill ge extra rosor till Rina, Karolina och Elin! Tack för att ni hjälpte mig äta upp husets rester, inklusive kladdkaka och chips. Jag hade inte klarat det själv skulle jag tro. Och had ejag gjort hade jag rullat från hemmet till skolan imorgon. Men nu kan jag gå fram på mina (suck) fortfarande vita ben. Någon mer än mig som har dåliga pigment som känner lite sympati med mig? Rina och Elin är redan mycket mer bruna än vad ens kommer vara när sommaren är slut. Jag och Elin hade för övrigt en diskussion om hur brun man egentligen kan bli? Alltså om man solar dygnet runt ( med solskydd i mitt fall) Det återstår att se det här.

Jag hann faktiskt ta lite kort i igår med:) Tack morfar för att du har en grym kamera. Jag tackar den, det känns som om det är mest den i alla fall. personligen är jag nog inte världens talang gällande bild och form..


( Jag )

Solgult och allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0